Välkommen till "I Stockholm..."

En blogg om mitt Stockholm, blandat med favoriter i stora vida världen! Personliga tips, eller vardagliga äventyr! Upplevelser och platser jag själv vill hitta tillbaka till, om och om igen... En butik, ett café, eller bara det häftiga som fångat. Stockholmare sedan många år, resenär sedan födseln med svagheter för neon, betong och riktigt höga hus...! Bilderna är mina egna, om inte annat anges. Samma gäller mina tips. Försöker hålla mig uppdaterad, men visst kan fel förekomma. Sidan är ännu under uppbyggnad. Tipsa mig gärna, berätta vad du tycker...!

fredag 18 februari 2011

USA, från kust till kust



1990 besökte jag USA, för första gången. 3 veckor i West Palm Beach FL, för att besöka en brevpolare. Han överraskade mig med att bjuda mig på en trip till New York. Kompisar till honom hämtade oss mitt i natten på LaGuardia. Direkt bjöds jag på en guidad tur. -Vad ville jag se...? "-Manhattan Skyline", naturligtvis! Nästan så att tårarna trillade av lycka! Övriga i bilen skrattade så de tjöt! Men jag var redan fast! Därefter har jag återkommit, om och om igen... Här samlar jag mina tips för landet i väster...!


New York tips
Hotel i NYC


Californien
Highway 1
Las Vegas, Nevada
Jag och Las Vegas
Innan jag bokar...
Hotelen jag testat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar