Välkommen till "I Stockholm..."

En blogg om mitt Stockholm, blandat med favoriter i stora vida världen! Personliga tips, eller vardagliga äventyr! Upplevelser och platser jag själv vill hitta tillbaka till, om och om igen... En butik, ett café, eller bara det häftiga som fångat. Stockholmare sedan många år, resenär sedan födseln med svagheter för neon, betong och riktigt höga hus...! Bilderna är mina egna, om inte annat anges. Samma gäller mina tips. Försöker hålla mig uppdaterad, men visst kan fel förekomma. Sidan är ännu under uppbyggnad. Tipsa mig gärna, berätta vad du tycker...!

onsdag 16 februari 2011

Caféet på Evert Taubs Terass...

Var passar bättre, än att starta upp denna nya blogg med ett av mina favorit caféer här i Stockholm. Å en chans att få gå tillbaka till sommarens härliga dagar, även om just denna ser ut att vara lite våt...!
Det lilla fiket som sedan många år huserar i en kiosk under träden på Evert Taubs Terass, Riddarholmen. Mitt i stan, men ändå lite vid sidan om. Detta gör att det i regel inte är några problem att få ett bord. Skuggas av träden, eller ta plats i solen!
Men framför allt, njut av en av Stockholms läckrare vyer över Stadshuset och Söder...
Öppet vid bra väder, och fram till solen går ner bakom Västerbron.
På menyn erbjuds kaffe, en del bakverk, glass... Men också vin, öl och mackor och mat...

Själv har jag mitt eget udda minnen från platsen! Stod här på parkett, och såg JAS planet gå i backen under flyguppvisningen, Vattenfestivalen i augusti 1993.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar