Välkommen till "I Stockholm..."

En blogg om mitt Stockholm, blandat med favoriter i stora vida världen! Personliga tips, eller vardagliga äventyr! Upplevelser och platser jag själv vill hitta tillbaka till, om och om igen... En butik, ett café, eller bara det häftiga som fångat. Stockholmare sedan många år, resenär sedan födseln med svagheter för neon, betong och riktigt höga hus...! Bilderna är mina egna, om inte annat anges. Samma gäller mina tips. Försöker hålla mig uppdaterad, men visst kan fel förekomma. Sidan är ännu under uppbyggnad. Tipsa mig gärna, berätta vad du tycker...!

onsdag 23 februari 2011

Vasastan, Café Tranan

I bland är man bara hopplöst trög i starten!
Eller är det inte ganska så typiskt? Under alla år jag har bott i Vasastan, har jag bra passerat och tänkt att Tranan skulle vara trevligt att prova. Ligger vid Odenplan, så det har varit naturligt att ha vägarna förbi... Å så har jag gått vidare hemåt.

Nu, har jag flyttat till Kungsholmen, nu har jag besökt restaurangen i fråga!
Bättre sent än aldrig, för stället var ju helt klart godkänt! Kan väl räknas som en klassiker! Har varit med några år... Alla andra har redan varit här, typ...

Tog mig iväg med goda vänner för några veckor sedan. Fullsatt en tisdag, så att boka bord är sannolikt ett måste för att man ska vara säker på att inte behöva vänta för länge i baren...

Möjligen lite tajt mellan borden, men det uppvägs av maten. rent av svårt att välja! Det fanns en del godsaker att välja bland... Å med det planerar jag gärna ett nytt besök! Jag gillade Tranan...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar