Välkommen till "I Stockholm..."

En blogg om mitt Stockholm, blandat med favoriter i stora vida världen! Personliga tips, eller vardagliga äventyr! Upplevelser och platser jag själv vill hitta tillbaka till, om och om igen... En butik, ett café, eller bara det häftiga som fångat. Stockholmare sedan många år, resenär sedan födseln med svagheter för neon, betong och riktigt höga hus...! Bilderna är mina egna, om inte annat anges. Samma gäller mina tips. Försöker hålla mig uppdaterad, men visst kan fel förekomma. Sidan är ännu under uppbyggnad. Tipsa mig gärna, berätta vad du tycker...!

måndag 28 februari 2011

Så totalt, ultimat på Kungsholmen...!

Det är inte så ofta jag träffar på en miljö, som så totalt, ultimat, tilltalar mig!
Detta föll jag pladask för, när jag i somras för första gången besökte Orangeriet på Kungsholmen, NorrMälarstrand...
Nu har jag hunnit med några besök, och jag vidhåller...!

Visst, snygga miljöer finns det relativt gott om. Men detta, är en miljö som knockar! Som ger en totalupplevelse in i detalj, en känsla av 5 stjärnigt lyx och fjärran land, attityd, och är rent av vackert! Klart cool, men en tuch av svunnen tid. Man förflytts i fantasin, tankarna bara bubblar iväg!

Stället finns på Kungsholmen! Hos Kungsholmen!
Ren njutning sommartid! Under parasollet på terassen, med utsikt över Söders. Eller som i kväll, en vanlig måndag mitt i vintern! Bara mer mysigt, ombonat med skön musik, mer lugn.

Shit, jag bara älskar stället!!

En lustig detalj från i somras...
Flera av de som valde att sitta utanför, på den stora terassen...
De satt med ryggen mot vattnet!! Föredrog att se in i den fantastiskt läckra bar och café miljön!!

Platsen är vägg i vägg med Restaurang Kungsholmen. Serverar mindre barrätter, och apptitretare. Men det går lika bra att stanna till för en kaffe.
Tyvärr var det för mörkt för nya bilder i kväll. Jag kommer att återkomma, och lovar att påminna!

1 kommentar:

  1. Klart du ska göra reklam! :-) Tips är ju välkommet vilken stad det än är. Att du inte hinner med att uppdatera NYC-listan är ju heller kanske inte det viktigaste när man väl är där! Har ju hittat till bl.a. ettannatnewyork också, så jag tror att det kommer räcka och bli över till våra tre veckor :-P

    Tack igen - jag kommer kika in här lite då och då och lägger dig som favorit i min blogg!

    /Åsa

    SvaraRadera