Välkommen till "I Stockholm..."

En blogg om mitt Stockholm, blandat med favoriter i stora vida världen! Personliga tips, eller vardagliga äventyr! Upplevelser och platser jag själv vill hitta tillbaka till, om och om igen... En butik, ett café, eller bara det häftiga som fångat. Stockholmare sedan många år, resenär sedan födseln med svagheter för neon, betong och riktigt höga hus...! Bilderna är mina egna, om inte annat anges. Samma gäller mina tips. Försöker hålla mig uppdaterad, men visst kan fel förekomma. Sidan är ännu under uppbyggnad. Tipsa mig gärna, berätta vad du tycker...!

torsdag 5 maj 2011

Jag och Las Vegas...!

Las Vegas, Nevada...
En plats alla känner till, och har åsikter om. Man vet hur det är, vare sig man varit där eller ej...!
Jag kom hit första gången i september 2001. Jag visste att hotellen skulle vara stora, spektakulära. Allt var bara ännu större! Sedan dess har jag fortsatt att komma tillbaka, årligen, ja till och med oftar... Ganska flippat, jag vet! Men det passar ju bra, för Las Vegas är flippat!

Men jag åker INTE för att spela. Men erkänner att jag tycker det är vansinnigt kul att sitta en stund framför en enarmad bandit. Serveras en "gratis" drink och bara lyssna. Njuter hejdlöst av det totala kaos som råder omkring. Plinkandet och plonkandet, och rasslet från alla maskiner! Ljudet ÄR Las Vegas. Det första du hör när du landat, det sista du får med dig när du stiger ombord...

Las Vegas, ett fyrverkeri av neon och milljoner lampor. Galna gigantiska hotell komplex! Glittriga mega shower med lyxbutiker på rad.
Samtidigt, bra pris på hotelen! Omdu har tur? Allt är ett spel...! Du äter billigt på deras jätte bufféer, och många hotel har egna gratis shower för att locka in folk. Missa för all del inte poolen!
Promenera ändes Strippen mitt i natten, njut av den svala luften... Las Vegas är läckert!
Välkommen till staden mitt ute i Nevads öken!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hittade din sida när jag sökte på las vegas och tänkte gud så perfekt! du har ju, som du skriver, besökt las vegas flera gånger. Jag och min sambo funderar på att åka till las vegas i Februari,har kollat upp biljetter och funderar på om det är bäst att boka biljetterna nu eller vänta. Tur och retur kostar nu ca 6200 kr.

    Har du några tips/råd på om vi ska boka nu eller vänta? Blir det dyrare ju längre man väntar?

    Med vänliga hälsningar,
    Bella (belliish@hotmail.com

    SvaraRadera