Välkommen till "I Stockholm..."

En blogg om mitt Stockholm, blandat med favoriter i stora vida världen! Personliga tips, eller vardagliga äventyr! Upplevelser och platser jag själv vill hitta tillbaka till, om och om igen... En butik, ett café, eller bara det häftiga som fångat. Stockholmare sedan många år, resenär sedan födseln med svagheter för neon, betong och riktigt höga hus...! Bilderna är mina egna, om inte annat anges. Samma gäller mina tips. Försöker hålla mig uppdaterad, men visst kan fel förekomma. Sidan är ännu under uppbyggnad. Tipsa mig gärna, berätta vad du tycker...!

torsdag 5 maj 2011

Kungsan är rosa...

Under några få exklusiva dagar varje vår badar Kungsan i rosa blommor! I början, lite försiktigt mer pastelligt... För att sedan explodera i knalligare färger som slutligen snöar ner och täcker marken. Men det gäller att ha koll. När är bästa dagen...? Ofta uppmärksammas det i media. I år var det tidigt, redan under påskhelgen! Jag lovar, det är värt att ta omvägen för att få se skådespelet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar